Iconosquare on 23.10.2018 alkaen käytössä vain Instagramin yritystilien käyttäjille. Kuululaiset eivät ole käyttäneet Iconosquarea vuoden 2016 jälkeen. Tässä kirjoituksessa olemme esitelleet Iconosquaren ilmaisen version, jota sellaisenaan ei ole enää, vaan siitä on olemassa ainoastaan maksullinen versio.
Nyt haluamme esitellä Iconosquaren . Kuulun mielestä Iconosquare on yksi parhaista työkaluista niille, jotka haluavat saada tehot irti Instagramista markkinoinnissa ja myynnissä.
Miksi Iconosquare
Iconosquaren ansiosta voit rakentaa näkyvyyttä ja verkostoja entistä tehokkaammin. Sen avulla saat selville, millainen sisältösi saa eniten tykkäyksiä ja kommentointeja. Tilisi hallinta käy työkalulla helposti. Statistiikka- ja myynninedistämisominaisuuksia et toistaiseksi löydä muualta. Myös Instagram-kilpailujen seuraaminen ja järjestäminen onnistuvat tällä työkalulla näppärästi.
Iconosquare toimii näin
Iconosquarea käytetään web-selaimella. Mene osoitteeseen http://iconosquare.com/ ja kirjaudu sisään Instagram-tunnuksillasi. Kaikki ominaisuudet löydät etusivun (Viewer) oikean yläreunan valikosta.
V iewer
Viewer-sivulla (etusivu) voit selata nopeasti seuraajaverkostosi lisäämää sisältöä. Huomaat, ketkä ovat lisänneet Instagramiin omia kuviaan brändistäsi, tuotteestasi tai palvelustasi. Voit kiittää heitä kommentoimalla, tykkäämällä ja jakamalla sisältöä eteenpäin muilla kanavilla tai omille seuraajillesi. Näin syvennät suhdetta seuraajaverkostoosi.
Feed — Näet verkostosi jäsenien uusimmat kuvat ja videot kuvakokoelmana, slide-show:na tai listana.
My Media — Näet omat kuvasi ja videosi. Voit halutessa järjestellä sisältöä aiheittain kansioihin.
My Likes — Näet kuvat, joista olet tykännyt.
My Followers — Näet seuraajiesi kuvat.
My Followings — Näet niiden käyttäjien kuvat, joita itse seuraat.
Populars — Näet tällä hetkellä suosituimmat kuvat Instagramissa.
Statistics – yrittäjän paras kaveri
Statistics-sivun tilastot ja kuviot kertovat, miten sinulla menee Instagramissa ja millaiset kuvat puhuttelevat seuraajiasi oikealla tavalla.
Saat yksityiskohtaista ja monipuolista tietoa siitä, millainen sisältösi saa eniten tykkäyksiä ja kommentteja.
Kuviot kertovat sinulle jopa sen, mitä filttereitä ja mitä #hashtageja kuvissa kannattaa käyttää, sekä oletko saanut uusia seuraajia tai menettänyt vanhoja.
Tilastot auttavat sinua miettimään, miksi juuri suosituin sisältösi on suosituinta, onko sen vaikutus positiivista vai negatiivista ja miten voit sitä jatkossa kehittää. Samoin mikäli seuraajia alkaa tippumaan yhtäkkiä pois, voi pohtia onko sisällössä jotain parannettavaa. Love rate, talk rate ja spread rate olisi tietenkin yritysprofiilissa hyvä saada korkealle, mutta nämä ovat jo edistyneemmille käyttäjille tarkoitettuja lukuja.
A jastaminen
Statisticsin, eli tilastojen avulla saat kaiken lisäksi selville minä päivinä ja kellonaikoina on paras jakaa kuviasi, jotta ne tulevat huomatuksi. Tämä on erityisen tärkeää juuri yrityssivuille. Ajastamiseen on mahdollista myös Iconosquarella, katso ohjeet täältä . Sitä saa kokeilla kahden viikon ajan ilmaiseksi. Sen jälkeen se maksaa.
Yksi ajastusvaihtoehto on Hootsuite , joka toimii myös ainoastaan yritystilien yhteydessä. Onlypult on työkalu, jota kuululaiset ovat käyttäneet pitkään.
Snapshots
Kokoaa yhteen hauskoiksi kuviksi tietoa siitä, miten sinulla menee Instagramissa. Koostekuvilla kerrot seuraajillesi hieman enemmän siitä, kuka olet ja vahvistat heidän kiinnostustaan sisältöösi. Voit lähettää koostekuvat sähköpostiisi ja julkaista sitten seuraajiesi ihasteltavaksi Instagramissa.
Manage
Näyttää viisi uusinta kommenttia, jotka olet saanut. Voit lukea, vastata ja poistaa ne. Pääset reagoimaan, kiittämään ja sitouttamaan niitä, jotka kommentoivat julkaisujasi. Manage-sivulta pääset myös lähettämään yksityisviestejä muille Instagram -käyttäjille.
Promote
Myöskään Promote-sivun mahdollisuuksia et saa muualta. Promote -sivun työkalujen avulla nimittäin voit tavoittaa kohderyhmäsi, joka ei vielä ole löytänyt tietä Instagramiin.
Saat Instagram -sisällöllesi lisää näkyvyyttä muilla sosiaalisen median kanavilla, kun teet Promote-sivun työkaluilla hienoja Facebook-kansikuvia tai kuvakokoelmia, jotka sitten linkität Facebookiin, nettisivuillesi tai blogiisi. Täällä voit myös luoda painikkeet, joiden kautta nettisivusi tai blogisi kävijät pääsevät seuraamaan Instagram-tiliäsi.
Uusimpien tilastojen mukaan jopa 90 % Instagram-videon jakamisista tapahtuu Facebookissa, mutta tunnetuista brändeistä vasta joka toinen hyödyntää ristiin linkitystä. Tämä kannattaa pitää mielessä.
Contests
Täällä pääset seuraamaan Instagramissa meneillään olevia kilpailuja. Voit myös aloittaa oman kilpailun esimerkiksi, jos haluat promota uutuustuotetta tai nostattaa palveluidesi näkyvyyttä sesonkiaikoina.
Haluaisitko oppia käyttämään Instagramia tehokkaasti ja tavoitteellisesti markkinoinnissasi? Osallistu avoimiin Instagram-koulutuksiimme tai pyydä tarjous räätälöidystä koulutuksesta niin katsotaan yhdessä juuri teille sopivin kokonaisuus!