Suomalaisia Instagramin käyttäjiä on jo pari miljoonaa ja heistä 70 % käyttää sitä päivittäin. Puolet miljardista Instagramin käyttäjästä seuraavat ainakin yhtä tiliä, joka kuuluu kaupalliselle yritykselle.
Tämä Instagramin massiivinen käyttäjäkunta on parhaiten yritysten tavoitettavissa yritystilin avulla. Jos olet epävarma siitä, sopiiko Instagramin yritystili sinulle, lue kirjoituksemme Instagramin erilaisista tilivaihtoehdoista . Yritystilillä on erityisesti Instagram-markkinointia helpottavia työkaluja. Yritystili on saatavilla kaikille ja mikäli yrityksellä on ennestään yritystili Facebookin puolella, Instan yritystiliä voi myös hallinnoida Facebookin kautta pöytäkoneella.
Yrityksen Instagram-markkinointi helpottuu yritystyökalujen avulla
Yhteydenotto-nappi
Yritystileillä on profiilissaan ylimääräinen ”yhteydenotto”-nappi samalla riville kuin ”seuraa”-nappi. Yritys voi valita, miten seuraajia kehotetaan ottamaan yhteyttä: soittamalla, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Tämä parantaa erityisesti yritysten asiakaspalvelua Instagramissa ja aktivoi hiljaisempia käyttäjiä osallistumaan.
Sijaintitiedot kartalle
Yritystilissä on nykyisen bion eli kuvauksen alla myös erityinen paikka osoitteelle, jotta yrityksen löytäminen helpottuu. Klikkaamalla osoitetta, avautuvat yrityksen sijaintitiedot kartalle ja älypuhelimen paikkatietoa hyödyntämällä käyttäjä saa reittiohjeet yritykseen. Yritystilin karttaominaisuuden ansiosta on asiakkaiden helpompi löytää paikan päälle.
Kattavat seuraajatiedot
Samaan tapaan kuin Facebookin yrityssivut, Instagramin yritystilit näkevät henkilökohtaista tiliä enemmän tietoa seuraajistaan, käyttäjien sitoutumisesta ja esimerkiksi siitä, mitkä julkaisut seuraajia kiinnostavat. Yritystili tunnistaa seuraajiensa ilmoittaman sijaintitiedon kaupungin tarkkuudella. Instagram jopa näyttää suosituimmat ajankohdat, jolloin seuraajat käyttävät Instagramia.
Yritystilin julkaisujen tietoja voi myös tarkastella viikon tai 30 päivän aikajänteellä. Näin saa tietoa siitä, miten moni seuraajista on nähnyt julkaisun tai sitoutui julkaisuun, ja päätellä yleisiä kehityssuuntia. Instagram Stories -puolelta näet muu muassa katselijoiden lukumäärän ja ketkä ovat stoorejasi nähneet. Voit myös palvella asiakkaitasi paremmin esimerkiksi yksityisviestein, jos yrityksesi on Instagramissa!
Tiedot seuraajista auttavat määrittämään paremmin optimaaliset julkaisujen ja mainosten julkaisuajat, sekä saamaan aikaan parhaan mahdollisen sitoutumisprosentin. Kaikki tämä mobiilisovelluksessa. Lue aikaisempi blogikirjoituksemme Instagram analytiikasta, niin ymmärrät tarkemmin mitä kaikkea statistiikkaa saat.
Mainostyökalu
Yritystilillä pystyy myös mainostamaan julkaisuja helposti. Mainostyökalun avulla voidaan kääntää hyvin menestyneet julkaisut suoraan mainoksiksi jopa mobiilisovelluksessa. Mainoksen luominen on niinkin helppoa kuin jo jaettuun julkaisuun aktivointinapin lisääminen. Voit myös luoda erillisiä Instagram Stories -mainoksia. Yritystilillä voi itse rajata kohdeyleisön tai antaa Instagramin ehdottaa sopivaa kohderyhmää. Sen jälkeen valitaan mainostuksen kesto sekä käytettävä rahasumma.
Yritystilin luominen on ilmaista ja teet sen helposti – tarvitset vain yrityksellesi Facebook-tilin, jonka linkität Instatiliin. Yrityksen tiedot ja kontaktit voidaan siirtää näppärästi suoraan Facebookista, joka siis omistaa Instagramin.