Yllättävän moni yritys tuskailee sisällöntuotannon kanssa. Mistä aiheita päivityksiin? Mitä kannattaa jakaa seuraajille ja kuinka pitää sisältö monipuolisena ja kiinnostavana? Kokosimme täsmäohjeita Twitter-sisältöön.
Levitä tietoa
- Seuraa alasi ajankohtaisia artikkeleja ja tapahtumia ja levitä niistä alasi yksityiskohtaista tietoa Twitter-seuraajillesi.
- Jaa ajankohtainen blogikirjoitus, analyysi tai tutkimustulos alaltasi ja keskustele siitä yhteisösi sisällä, haasta keskusteluun mukaan julkaisun kirjoittaja.
- Aloita Twitter-haastattelu! Pyydä alasi mielipidevaikuttajaa osallistumaan haastatteluun Twitterissä ja keskustele hänen kanssaan alasi ajankohtaisista asioista.
- Ajankohtaiset muutokset ja uutiset: jaa seuraajillesi reaaliajassa päivän uutuuksia alallasi.
Keskustele!
- Esitä yleisiä kysymyksiä alasi ajankohtaisista uutisista. Tägää twiittiisi alasi asiantuntijoita tai seuraajiasi. Avaa rohkeasti keskusteluja!
- Esitä vertailevia, helppoja kysymyksiä, kuten ”Pinterest vai Instagram, kumpi on sinun suosikkisi?” Käytä alasi hashtageja ja hashtageja kuten #gallup tuomaan lisähuomiota twiitillesi.
- Mikäli sinulta kysytään jotain, vastaa saman päivän sisällä. Twitter on nopeatempoinen keskustelukanava! Lataa mobiililaitteeseen Twitter-applikaatio ja anna ilmoitusten olla päällä: näin tiedät, kun joku tägää nimimerkkisi omaan twiittiinsä.
- Twitterissä saa osallistua myös muiden keskusteluihin. Seuraa alasi hashtageja ja osallistu jo käynnissä oleviin keskusteluihin.
Jaa omia sisältöjä
- Kirjoitatko blogia? Muista jakaa omaa sisältöäsi Twitterissä! Voit myös ajastaa vanhoja blogikirjoituksiasi twiitteinä, mikäli aihe on edelleen ajankohtainen. Tähän oiva työkalu on Tweetdeck.
- Anna tietosi alan asiantuntijana näkyä. Työstä informatiivisia kuvia ja jaa niitä seuraajillesi.
- Järjestätkö tapahtumia, koulutuksia tai luentoja? Vinkkaa seuraajillesi niistä myös Twitterissä!
- Jaa Twitterissä myös tietoa mahdollisista muista uutisista, tarjouksista ja kampanjoista.
- Päästä seuraajasi kurkkaamaan kulissien taakse ”Päiväni Twitterissä” -teemalla! Päivitä päivän ajan arjestasi kuvia tai tekstitwiittejä kuvaillen tapahtumia.
- Työntekijät rohkeasti esiin ja sanansaattajiksi Twitteriin! Onhan teillä sosiaalisen median ohjeistus työntekijöille? Sen perusteella työntekijän on helppo jakaa sisältöä Twitteriin ja tuoda yritystäsi esille.
Seuraajat
- Kiitä uusia seuraajia ja pyri herättämään heidän kanssaan keskustelua heti.
- Jaa myös seuraajiesi twiittejä ja artikkeleja – usein ne käsittelevät hyvin samoja asioita kuin oma sisältösi. Re-tweet nappia kannattaa painaa silloin, kun twiitin sisältö on sellainen, että se on ymmärrettävä ja tuottaa lisäarvoa seuraajillesi.
Tapahtumat
- Tarkista tapahtuman virallinen hashtag ja käytä sitä sekä esimerkiksi paikkakunnan hashtagia twiiteissäsi.
- Kerro tapahtuman kulusta, puhujien mielipiteistä, ota kuvia ja jaa niitä seuraajillesi. Mieti, mikä tieto tuo lisäarvoa tai viihdearvoa seuraajalle, joka ei itse ole tapahtumassa?
- Kun lainaat twiitissäsi puhujaa, tägää myös hänen Twitter-nimimerkkinsä twiittiin tai mainitse puhuja nimeltä.