Ota yhteyttä

Snapchatin context cards – mitä ne ovat ja mitä niillä tehdään?

17 lokakuuta 2017

Snapchatin Context Cardien takana on yhteistyö mm. TripAdvisorin ja Michelinin kaltaisten palveluiden kanssa. Lue mitä niiden avulla voi tehdä.

Snapchat, tuttavallisemmin Snäppi, on reaaliaikainen kuvaviestintäpalvelu. Snäpin oma location map kertoo, missä ystäväsi ovat, uudet äänifiltterit komppaavat jo ilmestyneitä geofilttereitä ja Snäpin mukaan pian ilmestymässä olevalla päivityksellä multi-snäpilla yhtä snäppiä voi olla äänittämässä useampi käyttäjä omalta laitteeltaan. Viimeisin uutuus on context cards.

Mikä on Context Cards?

Context Cardsin avulla käyttäjä voi saada tietoa katsomastaan snäpistä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että voit swaipata ylös näkemästäsi snäpistä: näet ystäväsi snäpissä ravintolan, josta kiinnostut, swaippaat ylös ja näet sen aukioloajat.

Mitä Context Cardeilla voi tehdä?

Context Cards -päivityksen takana on yhteistyö mm. TripAdvisorin , Foursquaren , Michelinin ja Goopin kaltaisten palveluiden kanssa. Context Cardsien avulla henkilöt voivat esimerkiksi tietyssä paikassa ollessaan

  • varata pöydän
  • etsiä puhelinnumeron ja osoitteen
  • lukea muiden asiakkaiden antamia arvosteluja
  • etsiä reittiohjeen paikan päälle
  • tarkistaa aukioloajat
  • tilata kyydin
  • katsoa www-sivut ja lisätietoja
  • katsoa lisää snäppejä kyseiseltä alueelta.

Context Cardien sisällön luovat snäppääjät ja yritykset yhdessä

Monilla sijainneilla on myös stooreja sisältökorttien sisään upotettuna. Näitä stooreja tekevät kaikki käyttäjät, jotka snäppäävät julkisia snäppejä sijainnista ”Meidän tarinaamme”. Näin tehtynä sisältökortit ovat loistavaa markkinointia, johon sisältöä tuottavat pääasiassa ihmiset, jotka ovat paikassa olleet. Joissakin tapauksissa myös Snäpin yhteistyökumppanit tuottavat sisältöä. Juuri tällainen ”ilmainen” markkinointi on varmasti yritysten mieleen, etenkin jos snäppääjät ovat tyytyväisiä sijainnin tai kivijalan palveluihin.

Snäpista löytyvät nykyään jo lähellä olevat palvelut, kuten musiikki, urheilu, baarit, yökerhot, kaupungit jne. Näet myös,  miten julkinen snäppi lähetetään julkisesti kaikkien yhteisesti nähtäville.

Snäp luottaa siihen, että sisältöä syntyy, koska keskimääräinen snäppäjä snäppää 20 kertaa päivässä . Lisäksi snäppääjät ovat tottuneet käyttämään Snäpia siten, että siellä on jatkuvasti jotain uusia ominaisuuksia ja muuta uutta löydettävää. Siksi tämä uudistus sopii loistavasti snäppääjille kiinnostavaksi sisällöksi.

Snäpin itsensä mukaan Context Cardit tulevat olemaan käyttäjilleen tilaisuus oppia ympäristöstään sekä jakaa käyttäjien kesken tietoa kaikesta siitä.  Nähtäväksi jää, miten Context Cardit tulevat toimimaan käytännössä, mutta mahdollisuuksia löytyy. Palvelu tulee kehittymään Snäpin mukaan sitä mukaa kun mukaan saadaan uusia yhteistyökumppaneita.

Snapchatin sivulta otettu esimerkki Context Cardin toiminnasta.

Techcrunchin tekemä esittelyvideo Snäpin Context Cardeista

Jäikö jokin asia vielä mietityttämään? Ota yhteyttä ja katsotaan yhdessä mitä voimme tehdä!

Ota yhteyttä

Lähteet:

https://www.snap.com/fi-FI/news/post/introducing-context-cards/