Etsitkö tapoja, joilla voisit päivittää omaa osaamistasi tai haluaisit kenties tehdä ammatillisesti täysin uuden aluevaltauksen?
Erilaiset verkkokurssit ovat erittäin hyvä tapa päästä ammattilaisten oppiin. Verkkokurssit mahdollistavat myös sen, että voit itse määrittää tahdin, paikan ja ajan. Verkkokurssin suoritettuasi saat siitä usein myös sertifikaatin, joka osoittaa työnhakutilanteessa kiinnostusta ja motivaatiota aiheeseen.
Näillä vinkeillä saat konkreettista näyttöä omasta osaamisestasi. Ei ole syytä eksyä someen tai kadota Googleen.
Asiantuntijalta toiselle – LinkedIn Learning
LinkedIn Learning on todellinen kultakaivos niille, jotka työskentelevät esimerkiksi liiketoiminnan, markkinoinnin tai teknologian alalla. Kun kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, voit valita aihealueet, joista erityisesti haluat oppia lisää. Sen perusteella palvelu ehdottaa sinulle kursseja, joista voisit olla kiinnostunut.
LinkedIn Learningin kurssien vetäjinä toimivat alan asiantuntijat. Digimarkkinointiin liittyviä kursseja käyneenä sanoisin, että videot tarjoavat teoriaa ja käytäntöä varsin mukavassa suhteessa – teoria perustelee digimarkkinoinnin kannalta tärkeät valinnat ja silti on mahdollisuus nähdä, miten asiat käytännössä toteutetaan.
Englanninkielisten videoiden pituus vaihtelee LinkedIn Learning -palvelussa, mutta voit aloittaa esimerkiksi alle viidentoista minuutin mittaisista videoista ja halutessasi siirtyä pidempiin, kuten neljän tunnin mittaisiin opetuskokonaisuuksiin. Kurssit on jaettu moduuleihin ja niiden sisällä useampiin lyhyisiin videoihin, mikä helpottaa myös opiskelun jaksottamista. Kaikkea ei siis tarvitse opetella kerralla – pääset jatkamaan aina siitä, mihin viimeksi jäit!
LinkedIn Learning -palvelu on tarjolla käyttäjille, joilla on käytössään LinkedIn Premium, LinkedInin maksullinen versio – älä kuitenkaan unohda hyödyntää maksutonta 30 päivän kokeilua!
Näihin ilmaisiin verkkokursseihin markkinoinnin ammattilaisen kannattaa tutustua
Entäpä 30 päivän maksuttoman kokeilun jälkeen? Jos etsit ilmaisia kursseja verkosta, kannattaa katsoa ainakin HubSpotin ja Googlen tarjoamat verkkokurssit. Sieltä löydät monipuolisia vaihtoehtoja etenkin digimarkkinointiin, myyntiin ja analytiikkaan.
HubSpot tarjoaa erittäin hyviä ilmaisia kursseja, ja moneen digimarkkinoinnin työpaikkaan vastaavien kurssien suorittaminen voi olla jopa edellytys. Kurssien kesto on pääsääntöisesti useampi tunti ja sisältää opetusvideoiden lisäksi myös muutamia aktivoivia tehtäviä. Lopuksi tehdään testi, jonka läpäistyään saa sähköisen sertifikaatin. Kurssin suorittamisen jälkeen kannattaa tiedot päivittää LinkedIniin, jossa on oma osionsa lisensseille ja sertifikaateille.
Googlen verkkokurssit ovat hiukan vaativampia, ja siksi ne ovatkin hyvä valtti esimerkiksi työnhaussa. Kurssien suorittaminen tapahtuu samaan tapaan kuin edellisissä palveluissa: kurssi koostuu moduuleista, jotka sisältävät opetusvideoita sekä muutamia tehtäviä tai kysymyksiä. Lopuksi tehdään testi, jonka läpäiseminen edellyttää, että vastauksista 80 % on oikein.
Kuulu on HubSpotin ja Googlen sertifioitu partneri.