Monet luulevat, että kuvat toimivat parhaiten, jos yritykselläsi on selkeä tuote. Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa, sillä vaikka kyseessä olisikin palveluyritys tai B2B-yritys, Instagram voi olla hyödyllinen paikka. Kuvilla tuot yrityksesi lähelle asiakasta. Taivas on rajana, pidä hauskaa ja näytä se kuvissasi!
Jos Instagram markkinointikäytössä kiinnostaa, lue toki aikaisemmat kirjoituksemme Instagram-markkinoinnista täältä ja täältä .
15 sisältöideaa yrityksen Instagramiin
- Esittele työntekijöitäsi hassuttelemassa tai pitämässä hauskaa tauolla.
- Esittele tiimiäsi, työmatkakohteitasi, toimistoasi ja projektejasi.
- Kysele, informoi, keskustele ja herätä keskustelua.
- Jaa vinkkejä uusista tavoista käyttää tuotettasi tai palveluasi.
- Jaa jotain eksklusiivista, mitä ei löydy muista kanavistasi.
- Esittele erikoistarjouksia ja kampanjoita, sekä se, mitä niiden taustalla tapahtuu.
- Näytä tyytyväinen asiakas ja onnistunut asennus/myynti/tms.
- Esittele tapahtumat! Ennen, aikana ja jälkeen.
- Tuo esiin uutuustuotteita ja erikoisuuksia.
- Kerro hassuista sattumuksista ja hyvistä mokista.
- Huomioi myös sesongit, yrityskulttuuri ja paikallisuus.
- Lisää kuvasi kuvakarttaan eli paikanna aina kun on mahdollista.
- Järjestä kilpailu, mutta muista noudattaa Instagramin sääntöjä.
- Rakenna tuotteesi ympärille oma #hashtag ja jatka jakamista samalla tägillä, yksi askel kerrallaan. Lopulta sinulla on mahtava galleria tuotteesi ympärillä, johon myös muut käyttäjät voivat luoda sisältöä.
- Jos ei muuta keksi, aina voi laittaa kuvan söpöstä eläimestä. 😉
Tsemppiä Instailuun!