Ota yhteyttä

Vinkkejä yrityksen Facebook-sivun sisällön ja ulkoasun parantamiseen

Muutama nopeasti toteutettavaa vinkki, joilla voi parantaa yrityksen Facebook-sivua – sisällöllisesti sekä markkinoinnillisesti.

Jonna Muurinen

Kuulun perustaja, toimitusjohtaja ja pääkouluttaja.

Kuulu ylläpitää useiden eri alojen yritysten Facebook-sivuja ja useimmiten heti aluksi laitamme ensimmäiseksi sivujen perusasiat kuntoon. Pienillä jutuilla voi saada paljon hyvää aikaan. Erityisen tärkeää on, että sivun tiedot ovat ajan tasalla.

1. Tarkista sivusi tietoja-laatikko

Tietoja-laatikko on joulukuusta 2017 alkaen sekä sivun vasemmassa että sivun oikeassa laidassa. Ylempänä oikealla näet ns. yrityksen tarinan ja kun rullaat sivua alemmaksi, niin  tällöin näkyvillä on kartta ja yhteystiedot.

Facebook-sivun tiedot-laatikko
Facebook-sivun tiedot-laatikko kannattaa pitää ajan tasalla.

 

Facebook-sivun Tietoja-laatikkoon voit lisätä paljon faktaa
Facebook-sivun Tietoja-laatikkoon voit lisätä paljon faktaa ja tietoa yrityksestänne. Pidä tiedot ajantasaisina.

Sivujen malleilla on oletusvälilehdet ja -painikkeet, jotka on suunniteltu ajatellen erilaisille yrityksiä. Verkkokaupoille, ravintoloille ja tapahtumapaikoille on omansa, palveluyrityksille omansa jne. Jokaisella sivumallilla on omat oletusvälilehdet käytössään, joskin kaikkea voidaan kyllä muokata ja kustomoida. Lisäksi voit muuttaa sivusi mallia milloin vain, etkä ole valintasi kanssa naimisissa lopullisesti.

Voit vaihtaa sivusi mallin seuraavasti:

  1. Klikkaa Asetukset .
  2. Klikkaa vasemmalta Mallit ja välilehdet .
  3. Klikkaa Mallit-kohdan alapuolella Muokkaa .
  4. Valitse Näytä tiedot .
  5. Näet mahdollisen mallin nappulat ja välilehdet ja jos olet niihin tyytyväinen, klikkaa Käytä mallia .
  6. Klikkaa OK .

Sivun ns. malli voi paikallisen yrityksen lisäksi olla:

  • Palvelut
  • Shoppailu
  • Yritys
  • Tapahtumapaikat
  • Voittoa tavoittelematon
  • Poliitikot
  • Ravintolat ja kahvilat
  • Video page
  • Vakio
Facebook-sivun asetukset, mallit ja välilehdet
Voit muokata sivusi mallia helposti.

HUOM! Moni kyselee mistä sivun tähtiluokitukset ja suositukset saadaan näkyviin tai piiloon, niin täältä löytyy sekin. Laitat vain arvostelut pois näkyvistä välilehtien kautta, niin kukaan ei niitä näe. Ennen tähtiluokitukset olivat riippuvaisia sivusi luokituksesta, mutta nyt kaikkea voi kustomoida haluamallaan tavalla.

2. Lisää toimintokutsu sivusi kansikuvaan

Kansikuvaan on mahdollista lisätä tai vaihtaa ns. toimintokutsu. Voit pyytää ihmisiä ottamaan yhteyttä tai vaikkapa varaamaan pöydän ravintolasta. Toimintokutsupainiketta voit muokata viemällä hiiren kursorin toimintokutsun päälle. Saat tällöin vaihtoehdon muokkaa toimintokutsua ja sitten voitkin valita minkä toimintokutsun sivullesi haluat.

Facebook-sivun kansikuva
Facebook-sivun kansikuvan toimintokehotetta voi muokata. Kannattaa kokeilla mikä toimisi teille parhaiten.

 

Facebook-sivun sivupainike
Facebook-sivun painikevalikoima on laaja.

3. Julkaise säännöllisesti ja mainosta parhaita paloja

Paras taktiikka saada sivulle näkyvyyttä on postata säännöllisesti useita kertoja viikossa ja buustata parhaita paloja pienellä rahalla. Jotta saisit postausrytmiisi säännöllisyyttä, ota vaikka yksi päivä viikosta, jolloin mietit koko viikon sisällöt. Ajasta postaukset etukäteen , niin sinun ei tarvitse miettiä joka päivä uudelleen mitä tänään postaisit. Silloin kun julkaiset jotain tärkeätä, mainosta julkaisua pienellä rahalla. Näin voit varmistaa, että ainakin kaikki sivusi tykkääjät näkevät postauksen, eikä vaivannäkösi ole turhaa.

Jos tarvitset apua Facebook-markkinointiisi, pyydä meiltä apua tai osallistu Facebook-koulutuksiimme!

Facebook-koulutukset