Sekä Facebookin että Instagramin maksetut mainokset tehdään Facebookin mainostyökalulla. Jaamme nyt omat kokemuksemme siitä kannattaako mainokset tehdä kumpaankin kanavaan kerrallaan helppouden vuoksi, miten mainonta toimii ja mitä kannattaa ottaa huomioon mainostamisessa.
Tee Instagramiin erillinen mainos
Vaikka voisit tehdä samanaikaisesti yhden mainoksen, joka toimii sekä Facebookissa että Instagramissa, olemme huomanneet parhaan tuloksen tulevan sillä, että kumpaankin kanavaan tehdään erilliset mainokset. Miksi? Siihen on useampikin syy:
- Kuvakoot: Facebookin ja Instagramin mainospaikkojen kuvakoot ovat erit, eli Instagramissa neliönmuotoiset kuvat nyt vain erottuvat paremmin kuin suorakaiteen muotoiset.
- Sitoutuminen: Instagramissa ihmiset sitoutuvat kuviin aivan eri tavalla kuin Facebookissa. Sydäntä tuppaa tulemaan herkästi. Jos laitat yhtä aikaa kumpaankin kanavaan saman mainoksen samalla mainosryhmällä, saatat saada Instagramista 300 sydäntä samanaikaisesti, kun Facebookista saat kolme tykkäystä. Koska Facebook optimoi koko ajan mainoksia , joihin on asetettu automaattiset optimoinnit, niin pian Facebook alkaa näyttämään mainostasi ainoastaan Instagramissa, koska sen mielestä mainos ”toimii paremmin” Instassa. Tämä on oikeastaan tärkein syy sille miksi kannattaa tehdä erilliset mainokset.
- Klikkaukset: Omien kokemustemme mukaan ihmiset eivät halua siirtyä Instagramista yhtä hanakasti pois, kuin Facebookista. Eli vaikka sydämiä satelee, klikkejä ei. Useimmiten mainostajan tavoitteena on kuitenkin saada mahdollisimman moni mainokseen reagoiva ihminen siirtymään nettisivuille – pelkkä tykkäys nyt ei vain riitä, se ei tuo tuloksia. Tämä täytyy siis huomioda mainostettaessa Instagramissa.
Instagram-mainonnalla on helppoa saada suuri näkyvyys, klikkimainonnassa se ei ole yhtä tehokas kuin Facebook
Instagramissa on todella helppoa saada iso näkyvyys ja paljon tykkäyksiä ja kommentteja. Klikkejä sieltä tulee nihkeästi. Facebookissa saattaa tykkäykset ja kommentit olla välillä kiven alla, vaikka klikkauksia nettisivuille tulisikin – ja Instagramissa juuri päinvastoin.
Tykkäyksiä ja kommentteja saa helposti, ihmiset kommunikoivat Instassa mielellään, mutta nettisivuille heitä ei saa siirtymään yhtä helposti kuin Facebookista. Instaan laitettavan mainoksen kanssa on ehkä siis mietittävä hieman tarkemmin mitä se tavoittelee ja onko pelkkä näkyvyys tarpeeksi merkittävä lisäarvon tuoja.
Instagramissa voit myydä tuotteita suoraan Shopify-verkkokaupasta kuvilla
Instagram ja verkkokauppa-alusta Shopify tekevät yhteistyötä ja näinpä jos sinulla on Shopify-alusta, voit myydä tuotteita suoraan kuvista. Tämä on mahdollista jo 44 eri maassa .
Instagram-myynnin voit aloittaa näillä Shopifyn myyntiohjeilla . Alla näet esimerkin myytävistä tuotteista. Kun tällaisia kuvia sitten mainostaa, on mainonnan tehoa helppoa seurata, kun nähdään kuinka paljon myyntiä mainokset ovat saaneet aikaiseksi. Tämä mainostapa on uniikisti Instagramin oma.
Pyydä meiltä koulutustarjous, mikäli Instagram-mainonta kiinnostaa!