Ota yhteyttä

Luova kirjoittaminen sisältömarkkinoinnissa – Somevinkki 1

17 joulukuuta 2015

Tarinankerronta on yksi kasvavista markkinoinnin suuntauksista. Kokosimme blogiin luovan kirjoittamisen ohjeita, joilla erotut eduksesi sisältömarkkinoinnissa!

Näin hyödynnät luovaa kirjoittamista sisältömarkkinoinnissa

Yksi kehittyvistä markkinoinnin suuntauksista on tarinankerronta digitaalisessa sisällöntuotannossa . Näin kirjoittaa Business 2 Community, ja onpa se meilläkin huomattu. Siksipä kokosimme Kuulun blogihistorian ensimmäiseen somevinkkiin muutaman luovan kirjoittamisen ohjeen, joiden avulla erotut eduksesi somesisällöissä!

  • Vältä neutraalia äänensävyä : Ujot kirjoittajat pitävät neutraaleista verbeistä samoin kuin neutraaleista yhteistyökumppaneistakin. Neutraali äänensävy on turvallinen.
  • Älä käytä liikaa adverbejä (esim. -sti- loppuiset sanat): Adverbi ei ole oikea sti ystäväsi.
  • Älä ala pilkunviilaajaksi : Tekstin ei ole tarkoitus olla kieliopillinen taidonnäyte, vaan saada lukija tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja kertoa tälle tarina.
  • Loistavan sisällöntuotannon avain on perusteellinen tutkimus : Jos sinulla ei ole aikaa lukea, sinulla ei ole aikaa (ja työkaluja) kirjoittaa.
  • Tutkimustyö ei kuitenkaan aina itse tarina : Tutkimuksen paikka on tarinan taustalla. Tämä ei aina koske artikkelien kirjoittamista, mutta se on hyvä muistaa www-sivutekstejä sekä esityksiä kirjoitettaessa.

Luova kirjoittaminen sosiaalisen median sisällöntuotannossa

Loppuun vielä kuusi kovaa vinkkiä, jotka sopivat erinomaisesti ohjeeksi sosiaalisen media sisällöntuotantoon!

  1. Kirjoita, kuten puhut. Luonnollisesti.
  2. Käytä lyhyitä sanoja, lauseita ja kappaleita.
  3. Unohda jargon. Se antaa sinusta turhan tärkeilevän kuvan.
  4. Anna tekstin hautua. Lue se ääneen seuraavana aamuna ja tee muutokset.
  5. Jos teksti on todella tärkeä, pyydä työkaveriltasi apua sen parantamisessa.
  6. Ennen kuin lähetät tekstisi, varmista, että tiedät, mitä haluat vastaanottajan tekevän luettuaan tekstisi.

Lähde: Business 2 Community – Creative Writing in Content Marketing: What Makes You Stand Out

Jos kaipaat uusia työkaluja idistelyyn ja sisällön suunnitteluun, tutustu Koulutuksiimme!

Pyydä koulutustarjous

Lue lisää sisältöideoinnin työpajastamme, jonka voit tilata yrityksellesi!