Näin hyödynnät luovaa kirjoittamista sisältömarkkinoinnissa
Yksi kehittyvistä markkinoinnin suuntauksista on tarinankerronta digitaalisessa sisällöntuotannossa . Näin kirjoittaa Business 2 Community, ja onpa se meilläkin huomattu. Siksipä kokosimme Kuulun blogihistorian ensimmäiseen somevinkkiin muutaman luovan kirjoittamisen ohjeen, joiden avulla erotut eduksesi somesisällöissä!
- Vältä neutraalia äänensävyä : Ujot kirjoittajat pitävät neutraaleista verbeistä samoin kuin neutraaleista yhteistyökumppaneistakin. Neutraali äänensävy on turvallinen.
- Älä käytä liikaa adverbejä (esim. -sti- loppuiset sanat): Adverbi ei ole oikea sti ystäväsi.
- Älä ala pilkunviilaajaksi : Tekstin ei ole tarkoitus olla kieliopillinen taidonnäyte, vaan saada lukija tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja kertoa tälle tarina.
- Loistavan sisällöntuotannon avain on perusteellinen tutkimus : Jos sinulla ei ole aikaa lukea, sinulla ei ole aikaa (ja työkaluja) kirjoittaa.
- Tutkimustyö ei kuitenkaan aina itse tarina : Tutkimuksen paikka on tarinan taustalla. Tämä ei aina koske artikkelien kirjoittamista, mutta se on hyvä muistaa www-sivutekstejä sekä esityksiä kirjoitettaessa.
Luova kirjoittaminen sosiaalisen median sisällöntuotannossa
Loppuun vielä kuusi kovaa vinkkiä, jotka sopivat erinomaisesti ohjeeksi sosiaalisen media sisällöntuotantoon!
- Kirjoita, kuten puhut. Luonnollisesti.
- Käytä lyhyitä sanoja, lauseita ja kappaleita.
- Unohda jargon. Se antaa sinusta turhan tärkeilevän kuvan.
- Anna tekstin hautua. Lue se ääneen seuraavana aamuna ja tee muutokset.
- Jos teksti on todella tärkeä, pyydä työkaveriltasi apua sen parantamisessa.
- Ennen kuin lähetät tekstisi, varmista, että tiedät, mitä haluat vastaanottajan tekevän luettuaan tekstisi.
Lähde: Business 2 Community – Creative Writing in Content Marketing: What Makes You Stand Out
Jos kaipaat uusia työkaluja idistelyyn ja sisällön suunnitteluun, tutustu Koulutuksiimme!