Ota yhteyttä

Mikä on Periscope ja miten hyödyntää sitä markkinoinnissa?

22 joulukuuta 2015

Twitterin suoratoistopalvelu Periscope kasvattaa suosiotaan. Kokosimme Periscope-vinkit yritysten markkinointiin!

Periscope on kasvattanut suosiotaan menneen syksyn aikana. Periscope on Twitterin suoratoistopalvelu, jonka kautta käyttäjät voivat reaaliajassa jakaa videota muille käyttäjille. Periscope tallentaa automaattisesti jaetut videot kahdenkymmenenneljän tunnin ajaksi ja käyttäjä voi itse tallentaa videoita katsoakseen ne myöhemmin.

Periscopen voima on vuorovaikutuksessa: videota voi kommentoida ja käydä näin keskustelua jakajan kanssa. Periscope paikantaa videoiden jakajat tarkasti kartalle. Voit hakea kartalta reaaliajassa käyttäjiä, jotka ovat live-tilassa. Periscope luo uusia mahdollisuuksia yrityksille etenkin sosiaalisen median asiakaspalvelun saralla.

Kansainväliset yritykset ovat löytäneet Periscopen myös markkinointikanavana ja asiakaspalvelun työkaluna. Myös suomalaiset yritykset ovat heräämässä Periscopen käyttöön. Kokosimme Periscope-vinkit yrityksille!

Asiakaspalvelu Periscopessa: UKK

Järjestä usein kysytyt kysymykset infotilaisuus-suoratoistona. Kerää yhteen asiakkaiden mieltä askarruttavat kysymykset ja vastaa niihin hyödyntäen Periscopea. Videon avulla voit demonstroida tuotteen toimivuutta, jakaa informaatiota ja vastata esimerkiksi logistiikkaa ja tilauksia koskeviin kysymyksiin.

Esittele tuotteita Periscopessa

Etenkin kuluttajatuotteissa erilaiset tuote-esittelyt Periscopessa toimivat informoivina ja sitouttavina videojulkaisuina. Jaa suoratoistona tuote-esittelysi sieltä, missä kuluttajakin käyttää tuotetta. Esittele hotellihuone, testaa retkeilytuotteita luonnossa, luo käyttöohje tai jaa tärkeimmät vinkit tuotteesi käyttöön.

Jaa ja pyydä asiakaspalautetta Periscopessa

BrightLocalin mukaan 79 prosenttia kuluttajista luottaa verkon tuotearvosteluihin yhtä paljon, kuin henkilökohtaisesti jaettuihin arvosteluihin tuotteesta tai palvelusta. Asiakaspalautteen huomioimisen tärkeys digitaalisessa mediassa on kiistaton. Periscopen mahdollisuudet asiakaspalautteen käsittelyssä ovat laajat: jaa saatua palautetta tai pyydä arvioita kuluttajilta. Voit myös järjestää asiakaspalautetunnin, jolloin vastaat kaikkiin asiakkaiden palautteisiin, kysymyksiin ja tuotearvosteluihin.

Anna seuraajillesi tilaisuus liittyä seurassasi tapahtumiin

Osallistutko alasi tapahtumiin tai muihin kiinnostaviin tilaisuuksiin? Jaa seuraajillesi ja asiakkaillesi tapahtuman parhaat palat ja puhujat Periscopen välityksellä! Voit myös itse palata videosi pariin myöhemmin ja tehdä tapahtumasta kommentoidun yhteenvedon, joka vahvistaa asiantuntijuuttasi alalla ja herättää luottamusta.

Leijuvat sydämet

Periscopessa seuraajien reaaliaikaista sitoutuneisuusastetta on helppo seurata! Käyttäjät voivat lähettää virtuaalisia sydämiä ruudulle omista laitteistaan. Mitä enemmän sydämiä lähetetään, sitä korkeammalle ne nousevat ruudulla. Seuraa siis sydänten määrää!

Tallenna videosi

Kun olet lopettanut suoratoiston, voit vielä tallentaa oman videosi laitteellesi. Periscopessa video säilyy kaksikymmentäneljä tuntia, joten suosittelemme tallentamaan materiaalisi heti nauhoituksen päätyttyä! Näin muistat vielä kuukausienkin päästä, mitä asioita olet jo Periscopessa käsitellyt ja millaisia kysymyksiä sinulle esitettiin. Lisäksi voit halutessasi hyödyntää videotasi myös muissa kanavissa.

Jäikö jokin asia vielä mietityttämään? Ota yhteyttä ja katsotaan yhdessä mitä voimme tehdä!

Ota yhteyttä