Some on markkinoinnin kannalta ehdoton työkalu, mutta sosiaalisen median ylläpitoon ja muuhun siihen liittyvään työhön saa kulutettua roppakaupalla aikaa. Onneksi on olemassa apukeinoja, joiden avulla somemarkkinoijat vapauttavat aikaa muuhun työhön.
Automaatio auttaa
Ajasta sisältöjä etukäteen säästääksesi aikaa. Netti on pullollaan erilaisia työkaluja, joiden avulla ajastaminen onnistuu. Useat niistä tarjoavat peruskäytön ilmaiseksi ja maksusta laajempia ominaisuuksia.
Selkeä strategia helpottaa
Kenet haluat tavoittaa, mikä on tavoitteesi, mitä kanavia aiot käyttää? Selkeän suunnitelman avulla on helppo pitää tavoite tähtäimessä ja valita oikeat työkalut ja kanavat tavoitteen saavuttamiseksi.
Aseta aikarajat
Loputon nyhrääminen yhden kanavan parissa ei ole tuottavaa. Aikarajoitteet tekevät työnteosta tehokasta ja tavoitteellista.
Lainaa
Julkaise myös sisältöä, jota et ole itse tuottanut. Muu sisältö luo vaihtelua ja kiinnostaa myös kohdeyleisöäsi.
Monitoroi ja mittaa
Tulosten seuraamisenkin kohdalla automaatio on päivän sana. Automaattiset seurantatyökalut tarjoavat tarkkaa tietoa esimerkiksi sitouttamisesta ja kattavuudesta. Tulosten analysoiminen on tärkeää jatkon suunnittelemisessa. Kannattaa kuitenkin välttää liiallista tulosten kyttäämistä ja asettaa selkeät aikataulut raportoinnille ja seurannalle. Esimerkiksi viikoittainen ja kuukausittainen seuranta on yleistä.
Postaa harvemmin
Mieti tarkkaan, kuinka usein on tarpeellista julkaista sisältöä. Vaikka ”tarpeeksi” onkin subjektiivinen käsite, voi hyvinkin olla, että saavuttaisit samanlaisia tuloksia pienemmällä postausmäärällä. Seurantatyökalut auttavat arvioimaan todellisia tarpeita.
Priorisoi kanavat
Unohda somekanavat, jotka eivät auta sinua pääsemään tavoitteeseesi! Turhat kanavat vaativat voimia ja resursseja, jotka voisi käyttää tuottavien kanavien sisältöihin. Vaikka käytössä olisi useampi somekanava, ei välttämättä ole järkevää allokoida samaa määrää aikaa ja resursseja jokaiseen.
Kierrätä
Vanhan sisällön maltillinen kierrättäminen ei ole pahasta. Useimmat seuraajasi eivät luultavasti nähneet julkaisuasi ensimmäisellä kerralla, joten miksi he pahastuisivat nähdessään sen toisella kerralla? Kannattaa kuitenkin julkaista kierrätettyä sisältöä varoen ja aina eri aikoihin.
Kiinnostaako yhteistyö Kuulun kanssa? Ota yhteyttä ja katsotaan mitä voimme tehdä yhdessä!
Lähde: Business 2 Community – 9 Tips to Save Time in Social Media Marketing