Vuosi vaihtuu pian ja somen markkinointitrendit elävät kohta uutta vuotta. Miten somessa kannattaisi markkinoida vuonna 2016? Forbes listaa artikkelissaan asioita, joita jokainen rohkea somevelho voi tulevana vuonna kokeilla.
1. Tee yhteistyötä vaikuttajien kanssa
Monet brändit tekevät jo yhteistyötä bloggaajien ja muiden sosiaalisen median mielipidevaikuttajien kanssa, eikä syyttä. Suurin osa kuluttajista luottaa ystäviltä ja mielipidevaikuttajilta saatuihin suosituksiin enemmän kuin perinteiseen mainontaan. Puskaradio on siis tärkeässä roolissa kuluttajien päätöksenteossa ja mielipiteiden muodostamisessa.
2. Livenä olet parempi
Livestreamausta kannattaa testata vuonna 2016. Esimerkiksi sosiaalisen median uusi tulokas Periscope todistaa, että somessa on kysyntää reaaliaikaisesti nähtävälle sisällölle. Livesisältö antaa kohdeyleisöllesi vilauksia kulissien takaa ja tekee yrityksestäsi lähestyttävän. Samalla tarjoat yleisölle arvokasta tietoa ja mahdollisuuden muodostaa vahvemman siteen juuri sinun yritykseesi. Lue Kuulun blogikirjoitus Livestriimauksen ABC .
3. Aloita somemainonta
Sisällön tuottaminen esimerkiksi yrityksesi Facebook-sivulle on eri asia kuin maksettu mainonta somessa. Mainonta ja muu sisältö kulkevat kuitenkin käsi kädessä toisiaan tukien. Sosiaalisen median käyttäjät löytävät valtavasti uusia tuotemerkkejä, tuotteita ja palveluita maksetun mainonnan kautta. Jos somemainonta ei vielä ole tuttua, kannattaa nyt luoda strategia ja budjetti vuodelle 2016! Tutustu Kuulun blogeihin maksullisesta FB-mainonnasta .
4. Tarjoa vähän ekstraa
Tarjoamalla seuraajillesi jotain erityistä saavutat laajemman yleisön ja uusia asiakkaita. Suuri osa someseuraajistasi seuraa yritystäsi siksi, että he ovat kiinnostuneita ostamaan. Esimerkiksi arvonnat, alennukset ja tarjoukset tuovat vaihtelua sisältökalenteriin ja pitävät asiakkaat tyytyväisenä. Muutenkin sisältöjesi tulisi olla hyödyllisiä lukijoidenne mielestä, lue miten lähdet luomaan tehokkaan sisältömarkkinoinnin strategian .
5. Hyödynnä työntekijöitäsi
Yritykset käyttävät paljon aikaa saadakseen ulkoiset sidosryhmät kiinnostumaan ja puhumaan yrityksestäsi. Mitä jos aktivoisitkin sisäisiä sidosryhmiä? Kukapa olisi parempi lähettiläs yrityksesi tuotteelle tai palvelulle, kuin työntekijät? Kuten mainittu kohdassa 1., kuluttajat luottavat puskaradioon ja muihin suosituksiin enemmän kuin yrityksen omaan mainontaan. Päivittäkää ainakin työntekijöidenne LinkedIn-profiilit Kuulun ohjeiden mukaisesti !