Twitter on jatkuvassa muutoksessa: kaikki mainostyypit ovat kaikkien ulottuvilla ja visuaalisen sisällön merkitys on kasvanut. Kuulun tämänkertainen somevinkki keskittyy Twitter-markkinoinnin tehokkaaseen haltuunottoon.
Näin toimii tehokas Twitter-markkinointi
- Pidä Twitter-profiilisi ajan tasalla. Profiili on mahdollisuutesi tehdä hyvä ensivaikutelma. Jotkut käyttäjät päättävät profiilisi perusteella, seuraavatko sinua vai eivät.
- Varmista, että profiilissasi on linkki www-sivuillesi tai blogiisi . Monet haluavat tarkistaa, mitä teet, ennen kuin alkavat seurata sinua. Jos linkki on pitkä, lyhennä se esimerkiksi Bitlyllä . Bitlyllä näet myös analytiikkaa siitä, kuinka moni ja mistä, on linkkejäsi klikannut.
- Mieti twiitteihin sopivat blogiotsikot . Se mikä toimii blogissasi, ei välttämättä toimi Twitterissä. Voit hyvin vaihtaa blogisi otsikon paremmin Twitterissä toimivaksi; blogissa otsikko voi pysyä entisellään.
- Sekoita joukkoon visuaalisia twiittejä . Lisää GIFejä ja kuvia twiitteihisi, varsinkin jos asiasi kaipaa rinnalle visuaalista selitystä tai tehostusta.
- Laita twiitteihin hashtagit , mutta muista myös kohtuus. Vaihtele myös hashtagien paikkaa välillä ennen linkkiä ja välillä linkin jälkeen.
- Ajasta twiittisi etukäteen esimerkiksi Hootsuitella , Bufferilla tai TweetDeckillä . Buffer-ohjelmassa voit valita automaattiajastuksen, joka optimoi twiiteillesi parhaan julkaisuajan.
- Vaikka nykyisten seuraajien viihdyttäminen on tärkeää, sinun pitää myös keskittyä keräämään uusia seuraajia ja laajentamaan verkostoasi.
- Keskity tiettyyn yleisöön. Etsi niche-käyttäjiä ja osallistu ryhmäkeskusteluihin.
- Mainitse twiitteissäsi sellaisia käyttäjiä, joita uskot yleisösi kiinnostavan. Pidä kuitenkin
huoli, ettei se vaikuta spämmäykseltä. - Yritä sitoutua ihmisten kanssa twiittien julkaisemisen lisäksi. Suhteita ei synny, ellet aktiivisesti keskustele ihmisten kanssa.
Lähde: Social Media Today – 10 Tips for Amazing Marketing on Twitter