Facebookin mainostyökalun kautta voit valita millaista mainontaa haluat tehdä. Jos haluat lisää sivutykkääjiä, voit kohdentaa joko tavallista mainontaa sellaisille ihmisille, jotka eivät vielä sivustanne tykkää. Toinen ja suora vaihtoehto on tehdä ns. sivutykkäysmainos, joka kehottaa näkijänsä suoraan tykkäämään kyseisestä Facebook-sivusta. Mainokseen voit valita tekstin sekä kuvan, videon tai diaesityksen visuaaliseksi houkuttimeksi. Kannattaa siis kokeilla mikä sopii juuri teille parhaiten.
Facebook muuttaa mainostyökaluaan jatkuvasti ja harvoin mainostavan onkin ehkä vaikea pysyä muutosten mukana. Toinen ”moka”, jonka aloittelijat tekevät, on että jumitutaan yhteen mainostyyppiin tai yhdenlaiseen mainoksen kohdentamiseen.
Sivutykkäysmainokset Facebookissa
Emme yleensä tee sivutykkäysmainoskampanjoita juurikaan, koska kaikkien muiden mainostyyppien sivutuotteena tulee aina myös sivutykkäyksiä. Kun lanseerataan uusi sivu Facebookissa, sivutykkäysmainonta on kuitenkin tarpeellista, jotta saadaan hyvä pohja sivun kasvulle. Tämän jälkeen sivutykkäysmainonta korvaantuu muilla mainostyypeillä.
Voit tehdä sivutykkäysmainoksen kuvana, videona tai videona, joka koostuu maksimissaan kymmenestä kuvasta.
Lähde luomaan mainos normaalisti ja valitse joko yksittäinen kuva, yksittäinen video tai diaesitys. Diaesitystäsi varten voit valita 3–10 erilaista kuvaa, joilla kerrot yrityksestänne.
Seuraavaksi lataa kuvat diaesitykseesi ja määrittele ”videosi” pituus ja miten kuvat vaihtuvat toiseen. Lataa diaesityksen kuvat
Valmis mainos näyttää videolta ja siihen voi lisätä normaalit mainostekstit.
Jos opastuksesta huolimatta kaipaat apua Facebook-mainontaanne, autamme toki mielellämme. Toteutamme mainoskampanjoita yrityksille, mutta myös koulutamme teitä tekemään tehokasta mainontaa itse.