Ota yhteyttä

Yhden yrityksen mainosten tekeminen kahdelta eri mainostililtä FB:ssa?

10 joulukuuta 2016

Facebook-mainoksia voi tehdä monelta eri tililtä, mutta kannattaako se? Kerromme blogissamme järkevän tavan mainostaa Facebooksissa.

Jonna Muurinen

Kuulun perustaja, toimitusjohtaja ja pääkouluttaja.

Facebookin mainostyökalu aiheuttaa paljon päänvaivaa, koska sen käyttö ei ole täysin yksiselitteinen. Saimme joulukalenterikampanjamme aikana runsaasti mainostyökaluun liittyen ja yksi täsmäkysymys olikin otsikon kysymys.

Yksiselitteinen vastaus on kyllä. Mainoksia voi tehdä siis yhdellekin yritykselle useammalta mainostililtä ja eri korteilta. Eri asia on sitten se onko tämä järkevää toimintaa. Facebookin mainostyökaluun pääset käsiksi klikkaamalla oikean yläkulman pientä kolmiota, kun olet pöytäkoneella sisäänloggautuneena henkilökohtaisella tililläsi.

KUVA

Klikkaa kohtaa LUO MAINOKSIA tai HALLITSE MAINOKSIA. Kun olet päässyt mainostenhallintaan saakka, voit lisätä tai poistaa henkilöitä yrityksenne mainostililtä. Näin ollen voitte luoda yritykselle yhden tilin, jolla on useampia mainostajia. Näin kaikki mainosdata ja -tiedot päätyvät yhteen paikkaan, eikä ole ripoteltuna moneen osoitteeseen. Näin voitte nähdä yhtenäisen kuvan mainonnastanne.

KUVA

Jos kuitenkin syystä tai toisesta haluatte, että yhden yrityksen mainoksia tehdään useammasta paikasta, niin se onnistuu siten, että jokainen henkilö, joka haluaa mainostaa, luo itselleen mainostilin ja yhdistää yrityksen Facebook-sivun mainostiliinsä. Facebook kyllä tunnistaa minkä sivujen ylläpitäjä kukin ihminen on, eli periaatteessa vaikka yrityksellä olisi kymmenen ylläpitäjää sivulla, jokainen voi mainoksia sinne tehdä. Kunhan muistatte, että näin hajautatte mainosrahat ja mainosraportit, ettekä saa siitä helposti yhtenäistä kuvaa. Tilitoimistollekin on helpompi toimittaa yksi kuitti kuin usean ihmisen kuitit.

Business Managerin avulla ammattimaisempi ote mainostukseen

Joissakin tapauksissa suosittelisimme Facebook Business Managerin käyttöä . BM auttaa, jos yrityksellä on useampia sivuja tai mainostilejä hallinnassaan tai organisaation ihmiset haluavat pitää tiukasti työn ja vapaa-ajan erillään. Business Manager ei ole aivan helppo käyttää. Tämän vuoksi en suosittelen Business Manageria pienille yrityksille, jotka voisivat mainoksensa tehdä normaalin mainostyökalun kautta.

Jos facebook-mainonta kiinnostaa, tilaa meiltä koulutus!

Facebook-koulutukset